קרדיט freepik

הקיץ הישראלי החם גורם לאידוי טבעי של המים, וגם השוחים והילדים המשתוללים לא אחת גורמים להשפרצת מים ולמשחקי מים אשר מביאים לירידה טבעית במפלס המים בבריכה. יחד עם זאת, במידה והמפלס יורד באופן שאינו תואם את הירידה הטבעית ואתם מוצאים את עצמכם ממלאים את הבריכה שוב ושוב, ייתכן ויש צורך באיתור נזילה בבריכה שתעצור את אובדן המים.

נתן שילדקראוט משווק מורשה של חברת nu-flow בישראל, חברת נו פלו מתמחה במתן פתרונות איתור ותיקון נזילות ללא הרס. נתן משתף במספר טיפים לבעלי הבריכות הפרטיות, אשר מלמדים כיצד להבחין האם יש חשש לנזילה בבריכה.

סימנים אשר מעידים על קיום נזילה בבריכה

  • ירידה במפלס המים- ירידה איטית או מהירה, אך עקבית במפלס המים וצורך חוזר ונשנה במילוי הבריכה. כאמור, אובדן מים עשוי להתרחש גם באופן טבעי, אולם כאשר מפלס המים יורד בעקביות, גם כאשר הבריכה מכוסה ואינה חשופה לשמש ולתהליך האידוי, או בימים בהם לא נעשה בה שימוש, הדבר עשוי להצביע על קיום נזילה. ככלל, צורך למילוי הביכה מחדש או הוספת מים בתדירות גבוהה מפעם בשבוע, מעיד על אובדן מים וסכנת נזילה.
  • ציוד הבריכה- הבריכה כוללת לא מעט ציוד נלווה, מכסים של מפתחים, אלמנטים חיצוניים ועוד. בדיקת ציוד הבריכה הנדרש לבדיקה: מסנן, משאבה, מחמם מים. גילוי של שינויי גוון, הופעת נקודות וכתמים על יחידות הציוד, הצטברות של שלוליות באזורים מסוימים או הופעת חלודה, יעידו על אי תקינות בזרימת המים ואפשרות לקיום נזילה.

מסנן הבריכה והמשאבה  פועלים לניקוי המים באמצעות שאיבה והחזרה. נזילה עשויה לשבש את סרקולציית המים ופעילות הניקוי ולגרום להפעלת לחץ, היווצרות סדקים או שקיעה שלהם.

  • הקונסטרוקציה- הופעה של סדקים בקירות הבריכה, הרצפה או אריחי החיפוי, עשויים לגלות סדקים המהווים את מקור הנזילה.
  • חשבונות מים- בבריכות אשר מחוברות באופן ישיר לצנרת המים המרכזית ואינן נדרשות למילוי יזום, גידול משמעותי ולא מוסבר בחשבונות המים יעיד על קיום נזילה ושאיבת יתר של מים.

איך ניתן לגלות באופן עצמאי נזילה בבריכה?

בדיקת דליים: בדיקת הדליים היא שיטה פשוטה וחסכונית לקבוע אם יש נזילה בבריכה. יש להניח דלי מלא במים על מדרגות הבריכה או על הספסל, ויש לוודא שמפלס המים בתוך הדלי תואם את מפלס המים בבריכה. לאחר מכן יש לסמן את מפלס המים הן בחלקו הפנימי והן בחלקו החיצוני של הדלי. לאחר 24 שעות יש לבצע השוואה בין כמות המים בדלי לעומת המים בבריכה. אם הבריכה מאבדת יותר מים מהדלי, זה מצביע על דליפה אפשרית.

בדיקת צבע: בדיקת הצבע כוללת שימוש בצבע מרוכז או בצבע מאכל כדי לזהות את מיקום הדליפה. בחרו יום רגוע שבו אין רוח, והבריכה אינה בשימוש. עמדו בנקודות שונות סביב היקף הבריכה והוסיפו את הצבע ליד אזורים חשודים כגון סדקים, אביזרים או תפרים. בדקו אם הצבע נמשך לבריכה, מה שמצביע על דליפה במיקום הספציפי הזה.

לסיכום

חשוב לציין כי נזילה בבריכה עשויה לגרום לנזק גדול הרבה יותר מאשר אובדן מים וגידול בהוצאות המים, וחלחול קבוע של מים בכמות גדולה מן הבריכה אל התשתיות עשוי לגרום להיחלשות התשתית, סחף אדמה, פגיעה בתשתיות חיצוניות ומבנים ונזקים רבים נוספים. במקרה של חשד לנזילה מומלץ להיעזר מיד בשירותי חברה מקצועית בתחום איתור נזילות בריכה.

למרות שנראה כי בשל גודל הבריכה וכמות המים כמעט בלתי אפשרי יהיה לאתר נזילה ממנה, ולעתים גם קיים חשש לצורך בבדיקה יקרה תוך הריסת תשתיות בריכה בהן הושקע כסף רב ועבודה מאומצת, חשוב להכיר את השיטות המתקדמות כיום בענף איתור הנזילות, העושות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, ומאפשרות איתור נזילות ללא הרס ותיקון מקצועי ללא צורף בפגיעה בתשתיות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here