גינת תבלינים בדירת גן - צילום: pixabay

כשמישהו חושב על הוספת ירקות או צמחי תבלין טריים למזון, הוא חושב היכן אפשר וכדאי להשיג אותם. למה לגדל צמחי תבלין בבית, אם אפשר לרכוש אותם תמורת שקלים בודדים? למרות אופן החשיבה הזה, מעניין לדעת שיש רבים שמעדיפים לקחת על עצמם את משימת הגידול של צמחי תבלין בבית. בגינת תבלינים מגדל מי שבנה אותה צמחי תבלין בהתאם להעדפות האישיות שלו. למה כולם רוצים גינת תבלינים? איפה ניתן להקים גינה לגידול צמחי תבלין וירקות נוספים? איך אפשר להקים גינת ירק ותבלינים במרפסת הביתית בקלות? כדאי לקרוא – התשובות בהמשך המאמר.

למה כולם רוצים גינת תבלינים

העלייה במספר גינות התבלין בישראל נמשכת מזה כמה וכמה שנים. יש כמה סיבות שבגללן מעדיפים ישראלים רבים לגדל את צמחי התבלין בעצמם:

  • טריות: למרות שניתן בדרך כלל לשמר צמחי תבלין, הרי שהטעם של תבלינים טריים שאך זה נקטפו, טוב פי כמה מתבלינים טחונים ומיובשים.
  • זמינות: מי שאוהב לתבל את המזון שלו בצמחי תבלין, לא אוהב את המצבים שבהם פשוט לא ניתן להשיג תבלין כזה או אחר בחנות הירקות או בשוק.
  • ניקיון: צמחי תבלין שגדלים בבית הם שמורים ונקיים הרבה יותר מאלה שמגיעים בתוך שקיות ניילון.

חצר של דירת גן או מרפסת קטנה 

אחד היתרונות הבולטים של גינת תבלינים היא שאפשר להקים אותה בחצר גדולה של דירת גן וגם במרפסת קטנה של דירה במגדל. טיפול נכון יכול להניב תוצאות ולספק שפע של צמחי תבלין בכל עת. אפשר להתמקד בתבלינים ספציפיים שבדרך כלל נעשה בהם שימוש. בנוסף, אפשר לגדל סוגים שונים של ירק שעשויים לגוון את התפריט המשפחתי. כל מה שצריך הוא מקום שבו אפשר להעניק לצמחי התבלים ולירק את התנאים המתאימים לגידול שלהם. הן חצר של דירת גן והן מרפסת קטנה בבית עשויות להתאים לצורך כך.

טיפים להקמת גינת תבלינים במרפסת קטנה

להלן כמה עצות שימושיות, למי שמחליט לעשות צעד משמעותי ולגדל את התבלינים שלו בעצמו. 

  1. נגישות: לא משנה מה גודל הגינה – חשוב שלמטפל בה תהיה גישה מלאה לכל אחד מהצמחים הגדלים בה. צמחים כאלה הם עדינים ודורשים תשומת לב רבה.
  2. מרחב: לכל צמח צריך להיות מרחב שיאפשר לו לצמוח. עדיף לגדל מעט צמחים, אבל לתת להם מרחב.
  3. מצע מתאים: חשוב לעשות שימוש במצע מתאים, שיאפשר לצמח לצמוח היטב.
  4. השקיה וניקוז: חשוב להשקות צמחי תבלין לעיתים קרובות. עם זאת, חשוב שבעציץ שבו הם נמצאים יהיה פתח ניקוז שיאפשר למים העודפים לצאת.

הקמת גינת ירק במרפסת דירה במגד ל- צילום: pixabay

בחירת צמחי תבלין

ואולם מכל הטיפים לעיל, הטיפ החשוב ביותר הוא שבחירת צמחי תבלין לגידול צריכה להתאים לטעם של המגדל. עם הצמחים הללו ניתן למנות כוסברה, רוזמרין, תימין ועירית. ואולם יש מי שמגדלים בגינה גם תבלינים אחרים, על פי הטעם האישי. הקמת גינת תבלינים איננה קשה, אבל דורשת התמדה וטיפול מסור בצמחים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here