גידול ירקות בגן הנוי

ירקות הגינה הם צמחים לכל דבר לכן אפשר לגדלם בתוך ערוגות הגינה ולהתייחס אליהם כחלק מצמחי הגינה או בפינה מיוחדת בגינה למטרת נוחות. ירקות הם בד"כ צמחים עונתיים הזקוקים להכשרת קרקע טובה, שמש מלאה, שטח נקי מעשבים ואבנים, ולמרות שאפשר לגדל כמה סוגי ירקות בערוגה אחת עדיף לשתול אותם בגושים.

הכנת השטח:

יש לעדור את השטח המיועד לגידול הירקות היטב, יש לעשב את השטח היטב ולהוסיף קומפוסט בכמות של כ-25 ליטר למ"ר )או כל דשן אורגני אחר( + דשן "סופר-פוספט" )דשן זרחני( בכמות של כ- 100 גר' למ"ר.

לאחר פיזור הדשנים יש לעבד שוב את הקרקע היטב ע"י קלשון ובכך להחדיר את הדשנים לתוך האדמה, יש להשקות היטב את האדמה כדי להיפטר מעודפי המלחים של הדשנים פעמיים בהפרש של יומיים. לאחר הפעם השניה אפשר לפזר חומר מונע נביטה ולהשקות (פעולה אשר תמנע את נביטתם של מרבית העשבים).

יש ליצור ערוגות ברוחב של 80-100 ס"מ, ולהגביהם לגובה של 10-20 ס"מ במיוחד לגידולי חורף, כיוון הערוגות מומלץ להיות צפוני-דרומי כדי לאפשר קליטת שמש מקסימלית. בשלב זה יש לישר את הערוגה ע"י מגרפה לפורר את הרגבים ולהניח את מערכת ההשקיה, יש לזכור כי הירקות מעדיפים השקיה מלמטה הרטבת הצמחים עלולה לגרום להתפתחותם של מחלות עלים ומזיקים.

להלן רשימה של כמה מהירקות הנפוצים בגינה הביתית:

זמני השתילה הם לאזורי: מישור החוף, ירושלים, גליל וגולן.

מרווחי שתילה ביחס לערוגת ירקות ברוחב של 80-100 ס"מ.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here