גידול הידרו ביתי - כל מה שצריך לדעת
קרדיט pixabay

אחד התחומים המתקדמים ביותר בתחום הגינון בשנים האחרונות, הוא תחום ההידרו. אם בעבר היינו רואים אך ורק חממות ומשתלות מקצועיות אשר מתעסקות בתחום זה, הרי שכיום אפשר לראות גם לא מעט לקוחות פרטיים מתעסקים בתחום זה, ומחזיקים ברשותם מתחמי גידול הידרו ביתיים.

על מנת להבין מה זה בדיוק הידרו ביתי וכיצד הוא מתבצע, צריך להבין תחילה מה זה בכלל תחום ההידרו ומכאן גם נוכל להבין, מדוע הוא מצליח כל כך בשנים האחרונות בתחום המסחרי והביתי. חשוב לומר, שמדובר בתחום שכל הזמן מתפתח ועל כן אנחנו נוכל לראות בו כלים ואמצעים שונים אשר הופכים אותו להרבה יותר משתלם עם הזמן.

הידרו הוא למעשה צורת גידול שאיננה דורשת שימוש בכמויות מים גדולות. להבדיל מהחקלאות המסורתית שחייבה אותנו להשתמש בכמויות מים רבות, ועל כן נדרשנו להתאים את הגידולים לעונות ונדרשנו לבצע הוצאות גבוהות בשביל שנוכל לגדל את אותם גידולים וליהנות מהם, הרי שגידול הידרו, מתאפיין בכך שאנחנו לא צריכים להשקיע הרבה במים שכן כל הרעיון הוא להשתמש בחומרים וגידולים, שאינם דורשים זאת. זה נובע בין היתר, בגלל חילוף החומרים בצמחים, שימוש בתנאים טבעיים שמספקים צרכים חלופיים לגידולים, כמו למשל אדמה מותאמת, וכן אופי הגידול הוא שונה, הוא אנכי, בקומות, מתבצע בצפיפות רבה יותר, מה שחוסך מים ושטח.

מעצם זה אנחנו יכולים להבין מדוע גידול הידרו ביתי הוא מאוד פופולארי. במקום להשקיע משאבים רבים בצריכת מים, במקום להידרש לכמויות שטח גדולות, אנחנו יכולים להסתפק במינימום הוצאות ולהשתמש בכמויות שטח מצומצמות באופן יחסי. כפי שאפשר להבין, אנחנו יכולים גם לגדל הרבה יותר צמחים מסוגים שונים, שכן הגידול הוא בקומות, ולא לרוחב.

מה אנחנו צריכים לדעת על גידול הידרו ביתי

למרות מה שציינו, אופי הגידול והיתרונות שלו, חשוב להבהיר ששיטת גידול הידרו ביתי היא שדורשת התמקצעות וידע. שכן אם אנחנו לא נספק את החומרים הנכונים ולא נעבוד עם האדמה הנכונה, הרי שאותם צמחים לא יקבלו את מה שהם צריכים בשביל לגדול.

דבר נוסף שאנחנו צריכים לקחת בחשבון הוא, שמדובר בשיטה שמחייבת אותנו להשתמש במערכות חשמל שונות בסביל לספק אנרגיה לצמחים ובשביל להפעיל את מערכות הגידול. זה אומר, שאם יש הפסקת חשמל ממושכת, הצמחים עלולים להיהרס. לכן אנחנו צריכים להחזיק ברשותנו גנרטור שיספק מקור חשמל חלופי.

מעבר לכך, אנחנו יכולים לראות יתרונות רבים בגידול הידרו בבית. בין אם מדובר בכל מה שקשור לחסכון בהוצאות, כמו כן הרבה יותר קל לטפל בצמחים מבחינת מזיקים, מדובר בצמחים שאינם דורשים שימוש בחומרי הדברה, וקל יותר לשלוט במערכת התזונה שלהם.

בסיכומו של דבר, מדובר בשיטה מאוד אפקטיבית לגידול צמחים במצבים שונים, ועל כן היא גם זוכה לפופולאריות שרק הולכת וגדלה עם הזמן.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here