תכנון גינות – איך עושים את זה נכון

תכנון גינות מקצועי ע"י אנשי מקצוע ואדריכלי נוף יבטא את כל פוטנציאל הגינה וגם יחסוך לכם כסף יקר לכן הפסיקו לשבור את הראש לבד

תכנון גינות מתחיל ראשית כל במפרט משורטט וכולל אשר בעזרתו אדריכלי נוף ומיטב אנשי המקצוע הופכים מפרט הלכה למעשה ובמהרה הנכם נהנים מגינה ייחודית, מלאה, מעוצבת ואפילו כזו שתחסוך לכם כסף רב. איך בדיוק ולמה כדאי להעזר באנשי מקצוע וכן אדריכל נוף?

חשיבותם של אדריכלי נוף בתכנון גינות

אדריכלי נוף הינם אנשי מקצוע אשר דרך אדריכלות נוף יודעים להתאים את האביזרים, רהיטים, עציצים, שתילים וכל אביזרי הגינה שלכם לנוף הכולל, לאיזור, לאקלים וכל זאת תוך ניצול מלא של השטח שלכם, עיצובו ועפ"י תקציב מוגדר מראש כך שלאחר תכנון גינות מפורט תקבלו גינה מהחלומות ולא תחרגו מסכום הכסף אשר ברשותכם. אדריכלי נוף הבקיעים ביותר בתחום אדריכלות נוף אשר בה נכלל גם תכנון גינות יעזרו לכם ראשית לקבוע את גודל הגינה הרצוייה, לתכנן אותה באשר למרכיביה, איזו צמחיה תתאים והיכן למקמה, אלו רהיטים ואביזרים נלווים רצוי וכדאי לשים בגינה כך שיתאימו לבית, למקום הכולל, לגינה ולאישיותכם, יעזרו לכם לתכנן מנגנוני השקייה מתוחכמים בהתאם לסוג הצמחיה בגינה כדי שתוכלו גם לחסוך בזמן וכסף ולבסוף תקבלו גינה מעוצבת, עשירה, מאובזרת בצמחיה, אביזרים, איזורי ישיבה, שילוב של בריכות נוי ומפלים, סוג התאורה המעודפת והיכן למקמה ועוד וכל זאת בתקציב מוגדר ובחיסכון מקסימאלי. אדריכל גינות לצורך תכנון גינות יש לבחור בקפידה, לכן בחרו אדם בעל ניסיון רב בתחום, בקשו לראות עבודות קודמות באופן אישי ואפילו בקשו ללכת יחפים על גבי הדשא להרגיש את המרקם והעבודה. רק לאחר שבאמת תראו ותרגישו גינה מתוכננת תדעו האם האדריכל הנ"ל הוא גם בשבילכם.

נקודות חשובות בתכנון גינות ובחירת אדריכל נוף

להלן מספר נקודות חשובות בזמן תכנון גינות אשר אדריכלי נוף מקצועיים יעברו עליהם עמכם:

  • אקלים– חשוב מאוד להתאים את הצמחיה, העצים, העציצים והפרחים בגינה אל האקלים באיזור. האם יש רוחות רבות באיזור, האם הרוחות חזקות או נעימות, האם המקום מאופיין בשמש רבה וחזקה או שיש איזורי צל. יש לבדוק את כל הנתונים האלו ולפיהם לבחור את סוג הצמחיה אותה נשתול וניישם בגינה החדשה שלנו.
  • סוג הקרקע– חשוב לבדוק את סוג הקרקע בתחום תכנון גינות. לפי הקרקע נדע איזו צמחיה תוכל לשרוד, לגדול להתקיים בגינה, אם מדובר באדמה פורייה, רדודה, יבשה ועוד.
  • עיצוב– חשוב לעצב את הגינה כצורת המשך ברורה לבית ולא כגינה או שטח המנותקים ממנו. מראה משולב זה יהיה הרבה יותר מושך, נכון ויפה לכם ולאורחים המתארחים.
  • דיירי הבית– תתפלאו לדעת אך גם מי מתגורר בבית חשוב מאוד באשר לתכנון הגינה. כך למשל אם ישנם ילדים קטנים ייתכן ויהיה שימוש מועט או בכלל לא בסלעים ואבנים, ייתכן ולא תהיה בריכת נוי או שתהיה מגודרת ולכן יש להתאים את הגינה גם לדיירי הבית ולביטחונם.

סוגי גינות לבחירתכם

להלן חלק קטן של תכנון גינות ממיטב אדריכלי נוף:

  • עיצוב גינות פרטיות בסגנונות טרופי, יערות גשם, ים תיכוני ועוד.
  • גינה עם פינה המכילה סלעים, צמחיה פראית, פינות ישיבה ופרגולה.
  • צמחיה התלויה באוויר על גבי פרגולה.
  • גינה בשילוב דשא סינתטי וריצוף פורצלן דמוי אבן.
  • גינה אשר ניתן להתנייד בה בעזרת שביל מעבר המורכב מאבני פסיעה.
  • גינה בשילוב צמחיה טרופית וים-תיכונית.
  • גינות המשלבות בהן בריכות דגים, מפלי מים בסירקולציה ומסלעות.
  • ועוד…

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here