גינה במרפסת: כך תקפיצו את הבית שלכם בכמה רמות מעל
קרדיט לחברת איגלו גארדן

אם הגעתם עד הלום, סימן שיש לכם אהבה אמיתית לגינון. אתם לא יכולים שלא להרגיש איך הלב שלכם מתרחב למראה צמח, למראה פרח, למראה קצת ירוק בעיניים. האמת? לגמרי בצדק.

כשאוהבים גינון מכל הלב

גינון זאת אהבה, התמכרות, פאן, תחביב, פורקן, עניין משמח לכל הדעות. אתם, בדיוק כמונו, ודאי מסכימים איתנו מכל הלב. מספיק צמח אחד קטן ופשוט, וכבר החלל כולו מקבל טוויסט אחר, רענן, טרי, נעים, לפעמים אפילו ריחני. גינה במרפסת היא מקום לא פחות ממושלם בו חובבי גינון יכולים להתפרע. מדובר בחלל שפונה החוצה, לעבר השמש (ומי כמונו יודעים שבישראל לא חסרה שמש), ובו אפשר לתת לדמיון להשתגע עם מגוון מטורף של צמחים, פרחים ועשבים שעושים טוב על הלב.

בעינינו, כמעט כל שטח וכל חלל יכול להשתדרג פלאים באמצעות צמחייה, אבל מרפסות הן בגדר "החשוד המיידי". בכל זאת, מדובר בחלל שכל-כולו מוקדש לכיף. מקום להשתזף בו, מקום לארח בו, מקום בו פשוט אפשר להרגיש שיצאתם החוצה, מבלי לזוז מהבית, מקום שבו אתם יכולים פשוט לצאת, לשאוף אוויר צח, ליהנות מהזריחה או מהשקיעה (תלוי לאן פונה המרפסת), לשתות קפה בניחותא וליהנות מהחיים. אז למה שלא תראו למרפסת שלכם אהבה?

מרפסת שאין לה תחליף

נכון, יש כאלה שמבחינתם המרפסת היא בסך הכל ספיח של הבית. חלל שאין בו ממש שימוש. יש כאלה שאפילו משתמשים בה בתור חלל אחסון. יש כאלה שממקמים בה רהיטים שהצטברו להם, חפצים חצי מיותרים שיש בכל בית, ואומרים "אני אשקיע במרפסת. אולי כשיבוא האביב. אולי אחרי החגים. אולי כשהילד יחזיר לבית הספר", העניין נדחה ונדחה, וחבל. אתם יכולים לשדרג את המרפסת שלכם ולהרגיש כמו בריזורט יוקרתי, בין כותלי ביתכם. לא אחרי החגים ולא בהזדמנות. עכשיו.

אפילו אם יש לכם כבר מרפסת יפה ומתוקתקת, ואפילו אם אתם באמת מחוברים למרפסת שלכם, תמיד יש מה לעשות. תמיד יש לאן לשאוף, לאן להתקדם, והרעיונות הם אינסופיים. תוסיפו לכך את העובדה שהמרפסת פונה החוצה והשכנים יכולים לראות אותה, על כל המשתמש, וקבלו – יש לכם את כל הסיבות בעולם להשקיע במרפסת שלכם.

צמחייה בכלל, וגינה במרפסת באופן ספציפי, הן דרכים מעולות להפוך את הבית כולו לקצת יותר יפה. קצת יותר מרשים. קצת יותר מושקע. אז בעצם, מה מונע מכם? המרפסת האולטימטיבית כבר מחכה לכם. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here